Emocje podczas „Game of Thrones” ? Badanie ER (emocji) w sieci

Badanie reakcji emocjonalnych ER w sieci

Ludzie zwariowali podczas siódmego premierowego sezon Gry o Tron. Przynajmniej deklaratywnie.

„Crazy” stanowiły 8,9 procent wszystkich emocji (ER) podczas pierwszego odcinka, a „szalone” ER kręciły się podczas gościnnego występu wokalisty Eda Sheerana na poziomie 4.8% wszystkich ERs.

Czym są ER, i dlaczego tak się dzieje? Cóż, jeśli byłbyś producentem Game of Thrones, popatrzyłbyś na te dane, mógłbyś ocenić, jak pokazano show i zdeterminowano, co promować w mediach społecznościowych w ciągu kilku następnych dni.

Siła emocji, aby lepiej nawiązywać kontakty z odbiorcami i kreować fanów, jest wielką szansą dla Canvs, nowojorskiej firmy technologicznej, która współpracuje z 90 procentami sieci telewizyjnych w Ameryce – w tym z HBO.

Niedawno Canvs dodał Instagram do swojej platformy, która analizuje reakcje i publikuje na Facebooku, Twitterze i YouTube w czasie rzeczywistym konkretne programy telewizyjne i seriale online, śledząc i wizualizując rozmowę w każdej sekundzie.

Canvs nie jest szczególnie zainteresowany tym, co ludzie oglądają, a raczej, jak się czują, gdy to oglądają. Niezależnie od tego, jak pokazy są pokazywane, np. HBO, NBC i Fox używają danych z Canvs do określenia, jak reagują ich widzowie.

W premierowym sezonie Game of Thrones, Canvs śledziło 172 000 ER, które rozprzestrzeniły się na: miłość, podekscytowanie, radość i szaleństwo. Miłość była najwyższą reakcją emocjonalną, zgodnie z danymi pochodzącymi z Twittera.

Do tej pory Canvs koncentrował się na sieciach telewizyjnych. Następnie firma chce wprowadzić narzędzia dla reklamodawców i marek. Zgodnie z tym wstępem, Canvs również buduje „punkt zwrotny”. Gdzie będzie śledzić nie tylko emocje ogólnie, ale określać, które z nich powodują kliknięcia i udziały.

Źródła: http://mashable.com/2017/07/22/canvs-profile-hbo-game-of-thrones/#lP4h7SNIckqy