Czym jest Dark Social Media Traffic?

Czym jest dark social media traffic?

Czy linki z Twoją zawartością są udostępniane za pośrednictwem prywatnych wiadomości w serwisach społecznościowych?

Zastanawiasz się, jak zidentyfikować i zmierzyć ten ruch?

„Ciemny ruch” pochodzi z takich źródeł, jak Facebook Messenger, prywatne wiadomości Twittera, a nawet z poczty elektronicznej.

Dokładnie śledzenie tego ruchu zapewni Ci pełniejszy obraz tego, jak Twoja zawartość się sprawdza.

W tym artykule dowiesz się, co to jest „ciemna społeczność”.

Czym jest Dark Social Media?

Najpierw określmy, co dziś znamy jako „standardowe” media społecznościowe.

Kiedy opublikujesz jakiś link do serwisu internetowego w swoim poście na swoim fanpagu Facebooka, celem jest, aby jak najwięcej Twoich klientów mogło go zobaczyć. Post pojawia się w aktualnościach, gdzie mogą go lajkować, komentować i udostępniać go na Facebooku.

To publiczne media społecznościowe, których używasz codziennie aby uzyskać odbiorców oraz kierować ruch do swojej strony internetowej.

Spójrzmy teraz na inny rodzaj udostępniania. Załóżmy, że użytkownik odwiedza witrynę internetową i znajdzie świetny wpis na blogu lub linię produktów. Zamiast udostępnić go bezpośrednio, użytkownik kopiuje adres URL.

Następnie otwiera Facebook Messengera, wkleja link do wiadomości i wysyła go swoim znajomym. Link ten od teraz dostępny jest dla znajomych. Ten rodzaj udostępniania to dark social media

Dzięki dużo większej liczbie użytkowników, którzy inwestują swój czas w aplikacje do komunikowania się, wiele z tych aplikacji, które mają na celu poprawę ich funkcjonalności, pewnie skupią się niedługo na prawidłowym wykorzystaniu „ciemnej społeczności”.

Źródło: http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-track-dark-social-traffic-in-google-analytics/